Pan Levi’s pro region východní Evropy. Jako Country Sales Manager má od června 2010 na starosti dalších 7 trhů, které se snaží rozvíjet správným směrem. Kromě práce ocení dobrý závod motocyků nebo zapeklitý hlavolam. Sám nosí raději džíny než oblek, což jej dělá opravu tím pravým pro práci u Levi’s. Tento úspěšný muž se s Módním blogem podělil o svůj příběh a ty se jím můžeš teď inspirovat. Pokud tě zajímají novinky od Levi’s mrkni na web: eu.levi.com
Byl jste na škole módní ikona, nebo spíš naopak?
Vždy jsem se snažil nosit trochu netradiční věci. A když se podívám na školní fotky a vidím svoje odvážné žluté a bílé svetry,
tak tomu tak asi i bylo… 🙂
Jak Vás napadlo obchodovat s brazilskou obuví a později pracovat pro zástupce značky Columbia?
Podnikat jsem začal poměrně brzy. Spolupráce s brazilskou firmou byla dána částečně náhodou. Vždy jsem se pohyboval v segmentu módy a v lednu 1997 jsem otevřel 1. specializovanou prodejnu Reebok v Praze. Sám jsem v obchodě poměrně často prodával a v roce 1998 jsem byl zástupcem továrny Olympikus
a Azaleia v Brazílii osloven, zda bych neuvažoval o prodeji jejich značky v Praze. Slovo dalo slovo
a během poměrně krátké doby jsem otevřel 5 obchodů s brazilskou obuví v Praze. Po 7 letech byl čas na změnu. Spustil jsem jednání s továrnou a došlo k dohodě, že ode mne celou síť odkoupí. V té době jsem se rozhodl, že jsem poměrně dobře finančně zajištěn, tedy ničím svázaný a je čas se naučit něco nového. A přešel jsem ze břehu zaměstnavatele na druhou stranu, tedy na stranu zaměstnanců.
3,5 roku jsem tedy pracoval pro tuto firmu, než přišla nabídka z Levi Strauss.
„Osobně ponožky v sandálech považuji za módní faux paux.“
Kdybyste měl srovnat svou dívější práci se současným působením ve vedení Levi’s, co byste řekl?
Práce pro nadnárodní firmu formátu jako je Levi’s® je zcela něco jiného. Jestliže jsem se přesunutím z pozice zaměstnavatele do pozice zaměstance na vyšší manažerské pozici posunul, co se týká vlastního rozvoje dále,
tak současný stav je opět nová výzva a dimenze ve smyslu chápání mechanismů dobrého obchodu, strategií a vizí.
Navíc obohacená o zkušenosti z International business.
Setkal jste se s nějakými kulturními odlišnostmi?
Samozřejmě. Pro správné pochopení trhu je především nutné pochopit tyto kulturní odlišnosti. V tomto směru nejvíce doceňuji studium MBA, kde byl jeden z předmětů právě profilován tímto směrem.
Při své práci snadno narazíte na módní přehlídku. Baví vás tyto prezentační akce?
Velice si užívám každou módní přehlídku, tedy především ty,
které nepořádá naše firma, tam jsem trochu svázán obavami z úspěchu. Vnímám přehlídky jako součást své práce, která je navíc milým zpestřením pracovního týdne. Navíc je zde příležitost pracovních setkání v trochu neformálním duchu.
„…oblek není na mém denním seznamu.“
V souvislosti s předcházející otázkou, jak hodnotíte módu v Česku?
Je zde vidět trend otevírajících se dveří, tedy, že čeští a slovenští zákazníci čím dál tím víc reflektují trendy západní Evropy. Po levisové kolekci s Jean Paul Gaultierem se v Praze jenom zaprášilo. Stále více značek vstupuje na náš trh a nabídka je obsáhlejší. Samozřejmě je tu disproporce mezi malými a velkými městy.
Módními kuloáry prochází trend ponožek v sandálech, jaký na to máte názor Vy?
Osobně ponožky v sandálech považuji za módní faux paux.
V jakém oblečení se cítíte nejlépe?
Nejlépe se cítím v džínách (momentálně mám nejoblíbenější 504 slim), lehkém bavlněném tričku (nejlépe s motorkářským motivem 🙂 ) vrstveném odvážnější košilí. Navrch kožená bunda.
Od dob, kdy jsem podnikal v obuvi, mám rád kvalitní a trochu, co se barev a stylu týká, netradiční obuv, sladěnou s páskem. Nemám problém s lehce formálním oblečením, ale oblek není na mém denním seznamu.
„Kdo jednou zkusí a propadne Levi’s®, již mu není návratu.“
Hrajete golf? Nebo holdujete akčnějším sportům?
Golf jako takový se mi velice líbí, ale je na mne moc pomalý. Líbí se mi jako relax, ale preferuji svižnějsí záležitosti jako jsou např. motocyklové závody. V loňském roce jsme spolu s kolegou z týmu Bikes4Life #69 vyhráli seriál dvouhodinových motocyklových závodů Czech Endurance Cup 2.
Víte, které celebrity mají slabost pro Levi’s?
Samozřejmě, toto si aktivně moniturujeme. V Čechách Vojta Dyk, David Koller a Vojta Kotek, Dara Rolins má několik kousků z naší kolekce s J. P. Gaultierem, ve které vystupovala i Rihanna, Chinaski, Michal Hrůza…
Ze zahraničních star například pánové z Muse, Justin Timberlake, Pixie Geldof, Adam Levine z Maroon 5, Jennifer Aniston, upír Robert Pattinson…
A levisky nosí i Barack Obama.
V ČR a na Slovensku má Levi’s pčes 15 poboček,
z toho 10 jsou franšízy.
Jak hodnotíte spolupráci s majiteli těchto obchodů?
To o čem hovoříte, jsou specializované obchody. Kromě nich dodáváme do více jak 100 obchodů v Čechách a na Slovensku. Spolupráce na bázi franšízingové smlouvy je výhodná pro obě strany. Součástí našeho servisu je assortment plánování pro daný obchod, ale i pravidelné automatické doplňování prodaných velikostí. Spolupráci hodnotím velice dobře, protože se nám společně daří dobře komunikovat naši značku na trhu a plnit dané cíle.
Jste hrdý na inovátorskou činnost firmy Levi’s? Myslíte, že vám to dává náskok před ostatními prodejci?
Inovace je hybným motorem každé dobře fungující organizace. Nejinak tomu je i v našem případě, kdy tyto inovace (v současnosti např. nové dámské střihy Levi’s® Curve ID, které zohledňují nejenom velikost, ale i typologii postavy ženy) jsou konkurenční výhodou pro danou sezónu, či rok.
Tzv. Levisky nosili už naši rodiče, existuje nějaký zaručený recept, jak držet krok s dobou?
Neusnout na vavřínech,
být inovativní, cítit trendy nákupního chování zákazníků
a nezklamat jejich důvěru.
Čím se Levi’s liší a proč by lidé měli nakupovat u Levi‘s?
Je těžké někomu říct, proč je Levi Strauss ta nejlepší volba, pokud sám nezkusil, jaké to je je mít. Doporučuji všem zkusit,
co znamená nosit kalhoty, tričko, bundu od firmy s nejdelší historií na světě. Poměr cena/kvalita je skutečně vyvážená. Kdo jednou zkusí a propadne Levi’s®, již mu není návratu… 🙂