Paul Frank
Paul je povoláním výtvarník a návrhář, za vznik prvních výrobků typických pro Paula Franka je považován rok 1990, kdy se stal studentem umělecké školy, kde začíná vznikat jeho originální tvorba.
Od roku 1997 nám kalifornští Paul Frank Industry servírují oblečení a doplňky, které jsou tak “jiné”, že si od té doby vytvořili téměř kultovní status, a to bez ohledu na věk. Poznávacími znaky jsou jasné barvy, vtipné postavičky, nevyzpytatelné designy, ale hlavně smysl pro humor, které společně s různými umělci a ostatními značkami boří zaběhlé konvence. Hlavním cílem je navrhovat zábavné věci, které nejsou na trhu a které by sami designéři rádi nosili.
Kolekce Paula Franka
Paul Frank navrhuje také ve spolupráci s dalšími umělci a společnostmi – v minulosti to byly třeba Mattel, Oscar Mayer, Andy Warhol, Vans, John Deere, Hello Kitty nebo Lego.
Ačkoli snad žádnému vyznavači této značky nechybí klasické jednobarevné tričko s hlavou vysmátého opičáka Julia, který stále zůstává ústřední postavou, Paul Frank je autorem spousty dalších více či méně známých postaviček. Patří mezi ně třeba žirafy Clancy a Cornelius, šnek Vic, slon Ellie, čivava Cha Cha, siamské kočky Missy a J, pes Brace Face nebo plameňák Aurthur.
Kromě oblečení a doplňků se kolekce časem rozšířily o hodinky, sluneční brýle, plavky, kola, bytové doplňky, dětské oblečení (Small Paul)
Paul Frank v České republice
Klobouk dolů před každým, kdo dokáže vlastními silami vybudovat něco tak světové známého jako Paul Frank a právě jeho značka PFI. Zádrhel této značky je samozřejmě v její ORIGINALITĚ. Pravdou však zůstává, že v Česku (nejspíš nejen zde) budou na originálnost vždy existovat dva diametricky odlišné názory. Značku PFI si buď zamilujete, nebo byste si ji na sebe nikdy neoblékli. K jaké skupině se přidáte, záleží jen na Vás. Obdobně je na tom i značka Hello Kitty infantilní obrázek kočičky, i přes řadu odpůrců si vydobyla své postavení a pro ženy v Japonsku byla dokonce postavena porodnice Hello Kitty. U PFI zatím žádné podobné výstřelky zaznamenány nebyly, ale kdo ví, co ukáže čas nebo čím Paul Frank překvapí.
Paul Frank je natolik originální, až mám dojem, že v Česku si své místo slávy nenajde. Ze značky Paul Frank vyloženě číší zábava, úlety, originalita, nezávaznost, lehkomyslnost a touha zaujmout… prostě „Kalifornie“. Česko je ale jiné… Už se mi mnohokrát stalo, že jsem si dovolila vyjít na ulici v něčem co se byť jen trochu vymykalo konvencím a už na mě lidé zírali jako na blázna a čím menší město, tím je to horší. Náš národ je takový, snaha zapadnout a nevyčnívat z řady se v nás usadila v době totality a dokud se úplně neobmění generace, jinak tomu nebude. Dovolila bych si tedy říci, že zatím na PFI jakožto fenomén nejsme připraveni. Buďme však rádi, za všechny odvážlivce, kteří prolamují ledy konformity a hrdě vzdorují nepříjemným pohledům módních barbarů.