Zalando přichází. Módní gigant v Česku

Autor: modniblog.cz

Největší evropský prodejce módy přes internet, společnost Zalando SE, oficálně otevře svůj eshop i v České republice. Špendlík na mapě české republiky se tak přidá k Něměcku, Velké Británii, Polsku,…

Módní gigant spouší český eshop Zalando.cz

Největší evropský prodejce módy přes internet, společnost Zalando SE, oficálně otevře svůj eshop i v České republice. Špendlík na mapě české republiky se tak přidá k Něměcku, Velké Británii, Polsku, Nizozemsku, skandinávským státům amnoha dalším zemím kde Zalando působí. Takto rozkročená působnost obchodu má spoustu výhod, jako třeba snazší dopravu, větší výběr zboží a často i lepší ceny. Co nás tedy v nadcházejících měsících čeká?

Je pravděpodobné, že příchod Zalanda otřese prodejem módy přes internet v Česku. Téměř na každý trh, kam Zalando vstoupilo, se postupně stal eshop jedničkou nebo přinejmenším velmi významným hráčem na poli online prodeje módy. U nás začně Zalando konkurovat především českému Zootu a dalším internetovýcm prodejcům, jako je Bonprix, Tchibo nebo Answear. To, že to společnost myslí s Českým trhem vážně dokazuje i fakt, že u nás bude nabízena doprava domů zcela zdarma při jakékoliv objednávce, obdobnou službu nabízel i Zoot, ale letos bylo přidáno omezení na minimální cenu nákupu 500 Kč. Přesné datum spuštění Zalando.cz není zatím jasné, co tedy zatím víme?

Víme, že Zalando bude fungovat na doméně Zalando.cz, kde ja zatím pouze informační stránka o plánovaném spuštění a možnost vložit mail pro získání více informací. Zalando nám také slibuje výběr z více než 1 900 značek oblečení a obuvi, možnost vrátit zboží (bezplatně, zpáteční poštovné by mělo platit Zalando) až 30 dnů od nákupu a již výše zmíněnou dopravu zdarma. V zemích, kde již Zalando působí nabízí svým zákazníkům i službu „bill-me-later“, která umožní online platbu až po doručení objednávky.

Kdo je Zalando SE?

Firma Zalando vznikla v Německu v roce 2008, jako start up a už od počátku otevřeně přiznávala svoji velkou inspiraci (rozuměji, víceméně kopii) úspěšným eshopem v USA Zappos.com (podobnost Zappos a Zalando není také úplně náhodná). Spousta firem, které okopírují jinde existující koncept brzy pohoří, ne však Zalando. Rozsáhlá reklamní kampaň (obzvláště pak tv spoty) rozvoji Zalanda velice pomohla a nastartovala jeho růst v Německu. Tamním prodejům módy přes internet dominoval Amazon, ale zaměření Zalanda na odlišení se od „neforemného“ Amazonu a důraz na to, že Zalando prodává pouze módu a rozumí tomu co dělá se nakonec vyplatitl. Od té doby začal eshop dobývat jeden trh za druhým, ale vše se zastavilo v roce 2013. Od té doby nevstoupil obchod na nový žádný nový trh a Česká republika tak je první zemí, kam po dlohé době rozšíří Zalando své aktivity.

Trochu čísel pro lepší představu o velikosti a významu eshopu. Zalando cleosvětově (spíše celoevrpsky) prodalo v roce 2017 své zboží 23 miliónům zákazníků, tržby Zalanda dosáhly 4,5 miliard euro, společnost zaměstnává 17 000 lidí a zsik všech obchodů Zalanda byl v loňském roce 215 miliónů euro. Mimochodem v porovnání s českým Zootem, který měl v loňském roce zisk několik miliónů korun má Zalando pro svůj rozvoj rozhodně kde brát.